AcasăUtileActe necesare Pasaport - Taxa eliberare Pasaport

Acte necesare Pasaport – Taxa eliberare Pasaport

Care sunt actele necesare pentru eliberarea unui pasaport si care este taxa pe care trebuie sa o achiti atunci cand doresti eliberarea unui nou pasaport.

De regula actele necesare pentru pasaport se depun la oficiile de eliberare pasapoarte urmand ca ulterior noul tau pasaport sa fie eliberat de directia pasapoarte din localitatea convenita de tine la programarea online.

Acte pașaport pentru 2024

Enumeram actele necesare la eliberare pasaport pentru anul 2024:

  1. Cerere tip pentru eliberare paraport (se elibereaza automat prin sistemul informatic de la directia de pasapoarte);
  2. cartea de identitate în original.
  3. chitanța care face dovada achitării taxei pentru pașaport;
  4. paşaportul anterior, dacă acesta există.

Ce tipuri de pasapoarte se pot elibera?

  • Pașaport Simplu Electronic (cel mai popular) (actele pentru eliberare pasaport simplu electronic se regasesc mai sus);
  • Pașaport Simplu Temporar;
  • Pașaport Simplu Electronic/Simplu Temporar cu menționarea statului de domiciliu.

Taxa Pasaport simplu electronic

Taxa pentru eliberarea pasaportului poate sa difere in functie de tipul acestuia sau in functie de varsta celui ce solicita pasaport.

Taxa pentru paşaportul simplu electronic:

  • 258 lei – pentru persoanele care au împlinit vârsta de 12 ani.
  • 234 lei – pentru persoanele cu vârsta mai mică de 12 ani.

Pentru pasaportul simplu temporar:

- Advertisement -
  • Taxa pasaport temporar este de 96 lei – indiferent de vârstă.

Plata se poate face la casieriile unităţilor CEC Bank, precum şi la staţiile de plată Selfpay ale CEC Bank sau online, exclusiv prin platforma de plăţi virtuale Ghiseul.ro.

De regula taxa pentru eliberare pasaport se poate achita direct la centrul de eliberari mai ales daca exista o statie selfpay sau o unitate CEC.

Acte necesare pașaport pentru copii în 2024

taxa pasaport

De regula daca ai in plan o calatorie intr-o alta tara, alaturi de un copil mai mic de 12 ani este necesar sa depui actele pentru eliberare pasaport copii astfel:

  • certificatul de naştere al copilului, în original;
  • actele de identitate ale părinţilor sau al unuia dintre părinţi, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, în original;
  • dovada achitării taxei pentru paşaport, completate pe numele minorului, în original;
  • paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există în situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este formulată de un singur părinte, aceasta trebuie însoţită și de o procură de împuternicire din partea celuilalt părinte sau alte acte, după caz.

Valabilitate pasaport simplu electronic

Pentru ca este cel mai raspandit pasaport, paşaportul simplu electronic are valabilitatea urmatoare:

  • 3 ani pentru minorii cu vârsta sub 12 ani.
  • 5 ani pentru persoanele cu vârsta între 12 ani şi 18 ani.
  • Valabilitate pasaport de pana la 10 ani pentru persoanele cu vârsta peste 18 ani.

Unde poti depune cererea de eliberare pasaport?

Puteţi solicita eliberarea unui paşaport în ţară, la oricare dintre serviciile publice comunitare de paşapoarte iar în străinătate, la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României. Nu uita alaturi de cerere sa depui si acte necesare pasaport.

In cat timp se elibereaza pasaportul?

În funcție de volumul cererilor aflate în curs de soluționare, la nivel național termenul poate fi mai mic de 5 zile lucrătoare sau, în perioadele foarte aglomerate, acesta poate fi de până la 10 zile lucrătoare.

Cererea de eliberare pasaport se regaseste in toate institutiile publice de unde se va elibera ulterior si pasaportul solicitat de cel ce depune cererea.

Astfel cererea se generează în sistemul informatic la momentul depunerii la ghișeu a tuturor documentelor necesare și se prezintă solicitantului pentru verificarea datelor înscrise și pentru semnătura. Deci nu trebuie sa descarcati si sa completati acasa aceasta cerere.

Programare eliberare Pasapoarte 2024

Cererile de eliberare pașapoarte simple electronice/pașapoarte simple temporare se depun, în țară, preponderent în baza programărilor online efectuate pe platforma hub.mai.gov.ro/epasapoartesunt accesibile programări începând cu ziua curentă, pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice.

De regula depunerea actelor necesare pentru pasaport se face rapid nefiind nevoie sa mai stai la coada mai ales ca, sunt mai multe centre publice unde poti depune actele necesare pentru pasaport simplu electronic.

Directia Generala de Pasapoarte din Romania
  • Adresa: Str. Nicolae Iorga, Nr. 29, Sector 1, Bucureşti
  •  Tel: 0371.575.536 (pentru relații cu publicul)
  • Program cu publicul pentru informatii suplimentare: Luni – Vineri 08:30 – 16:30.

Iti recomandam sa urmaresti articolul nostru despre cum poti efectua o Programare RAR in reprezentanta din orasul tau.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Contact Tarom – Call center Relatii cu clientii

Care sunt modalitatile de contact Tarom pentru informatii zboruri,...

Contact Raiffeisen Bank – call center

Care sunt modalitatile de contact Raiffeisen Bank daca este...

Informatii si Suport

Pentru informatii legate de hosting sau recomandari servicii va stam la dispozitie la rubrica Contact.