AcasăUtileGhid e-Factura la Anaf 2024

Ghid e-Factura la Anaf 2024

e-Factura devine obligatorie pentru firmele din Romania la 1 ianuarie 2024 si are ca scop principal imbunatatirea colectarii impozitelor si taxelor si in special a TVA.

Prin sistemul e Factura datele sunt trimise direct la ANAF astfel incat sistemul sa coreleze exact toate facturile din sistem.

Operatorii economici persoane impozabile nestabilite, dar înregistrate în scopuri de TVA în România au obligația, începând cu 1 ianuarie 2024, să raporteze în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura toate facturile emise în relația B2B pentru livrări de bunuri și prestări de servicii care au locul livrării sau prestării în România.

Ce este e factura?

Conform ANAF, factura electronică este: “factura transmisă şi primită într-un format electronic structurat de tip XML, care permite prelucrarea sa electronică şi automată.”

Asadar e-factura  este un fisier XML care contine informatii codificate si standardizate si care este generat odata cu „factura fiscala clasica”. Ea poate contine informatii care nu sunt vizibile pe formatul tipic al facturii.

Exemplarul original al facturii electronice se consideră fişierul de tip XML însoţit de semnătura electronică. Elementele specifice facturilor emise în format electronic sunt marca temporală (modalitatea de garantare a momentului emiterii facturii) şi semnătura electronică.

- Advertisement -

Utilizare si accesare e Factura Anaf

  1. Pentru utilizarea și accesarea sistemului RO e-Factura, operatorii economici
    trebuie să fie înregistrați în Spațiul Privat Virtual (SPV).– informații suplimentare privind înregistrarea în SPV sunt disponibile
    pe canalul de Youtube al Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
  2. Emiterea/transmiterea unei facturi în format XML se poate realiza prin două metode:

I. Servicii web – utilizarea unei aplicații proprii, prin interconectarea cu sistemul RO eFactura folosind o serie de micro-servicii expuse sub forma unei API (Application
Programming Interface);
II. Încărcare web – utilizarea aplicației puse la dispoziție în mod gratuit de catre Ministerul Finanțelor. – Vezi pagina

Care sunt pașii pentru accesarea serviciului e-Factura?

  • Obținerea unui certificat calificat pentru semnătura electronică, în vederea înrolării în SPV.
  • Înrolarea/accesarea SPV cu ajutorul certificatului obținut la pasul 1
  • Completarea formularului 084 – Cerere privind înregistrarea în Registrul e-Factura.
  • În urma transmiterii formularului 084, operatorul economic este înscris în Registrul e-Factura cu data de 1 a lunii următoare, dobândind totodată, în mod automat, și calitatea de destinatar al e-Facturilor de intrare.

După 1 iulie 2024 neraportarea în sistemul e-Factura reprezintă contravenţie și va fi sancționată cu amendă:

Pentru microîntreprinderi avem sancțiune contravențională între 1.000 – 2.500 de lei, la întreprinderile mijlocii amendă între 2.500 – 5.000 de lei, la firmele mari amenda contravențională e 5.000 – 10.000 de lei.

Accesul la aplicația de generare a facturii în format XML, pusă la dispoziție de
Ministerul Finanțelor, nu necesită autentificare, aceasta putând fi astfel utilizată la
scară largă. Aplicația se regăsește pe portalul https://mfinante.gov.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Contact Google Romania

Modalitati de contact Google Romania centrul de suport si...

Contact Tarom – Call center Relatii cu clientii

Care sunt modalitatile de contact Tarom pentru informatii zboruri,...

Informatii si Suport

Pentru informatii legate de hosting sau recomandari servicii va stam la dispozitie la rubrica Contact.